Monday, June 30, 2014

Kehilangan Syafiq Salehudin Dari 6 June 2014

Dugaan Ramadhan bukan mudah, dan dugaan yang hebat-hebat hanya diturunkan-Nya pada insan-insan yang kuat, yang percaya akan ada hikmah di sebalik setiap kejadian.

Syafiq Salehudin adalah salah seorang ex-students Azimin. Saya mengenalinya dari dia mula-mula di Tahun 1, di UKM. Architecture students tidaklah sebanyak mana, masih boleh dikira dengan jari tangan & jari kaki jadi mengenali tiap seorang dari mereka bukanlah perkara sukar bagi saya yang sudah biasa dengan puluhan students dalam satu kelas, ribuan yang menyapa saban hari.

Syafiq dulunya agak berisi dari gambar di bawah. Tamat di UKM, dia masih sambung belajar di bawah program young lecturer UiTM tak silap saya (saya ingat yang dia pernah beritahu saya sewaktu bertembung dengan saya & Azimin di Bukit Jalil - AJL tahun bila tak ingat saya..)

Dua minggu lepas, Azimin ada beritahu saya yang Syafiq hilang, tak dapat dikesan. Bercerita lebih kurang, saya sangkakan dia sudah ditemui. Semalam, saya mendapat berita, dia masih kekal hilang. No clue at all!!!

Jadi di sini, saya mohon jasa baik anda-anda sekalian, kiranya mengenali, mengetahui atau pernah melihat Syafiq di mana-mana dalam tempoh kehilangannya, tolonglah hubungi nombor yang tersenarai ya. Hanya Allah sahaja yang tahu bagaimana hati dan perasaan seorang isteri bila suaminya hilang tidak dapat dikesan. 
Dan, saya mohon kita semua mendoa'kan Syafiq ditemui dengan selamat.

Salam Ramadhan.


No comments: