Wednesday, April 2, 2014

Gembira Dia Bahagia Kita

Kadang-kadang, bila saya dapat sms dari orang yang kita tak ingat, saya dapat rasa ada satu keikasan di situ. Tambah pula, dari mula dia ucapkan terima kasih. 


Saya tak pernah menyangka saya membawa kegembiraan pada orang lain. Tidak semena-mena, saya juga gembira.

Ya, saya ingat bilamana seorang ibu yang berharap untuk menggembirakan anaknya beberapa tahun dulu. Roller blade Barbie milik Anggun itu saya jual waktu buat garage sale. Waktu beli harganya boleh tahan mahal. Pakai pun just for a few times tapi sebab dia begitu berhajat, saya jual dengan tak sampai 1/4 dari harga yang saya niat untuk jual. Tak apalah, simpan pun Anggun dah tak muat.

Pagi ini tiba-tiba saya dapat sms. Mulanya saya ingat dia salah nombor tapi tidak. Kerana dia ingat setiap butir apa yang terjadi. 

Besarnya ketentuan Yang Maha Kuasa. 







No comments: