Friday, June 17, 2011

DINNER & LAKI KU!!!




Tengahhari tadi aku dapat SMS from 1 of my ex-staff. SMS dia bunyik lebih kurang macam nie la,

'Akak free tak malam nie?'
Aku pun jawab, 'free, kenapa?'

Kitaorang memang la dah plan nak jumpa sambil makan-makan & bergussip-gussip since last week tapi sampai hari nie, tak sempat lagi. So, aku budget, moh la kita pegi mengliburkan diri sambil hilangkan stress. Kesian kat dia, mesti banyak yang dia nak luahkan tu.. al-maklumlah, dia kerja dengan orang.. Aku kalau nak meet-up and borak-borak, kat Al-Salam Mydin tu pun kira ok dah...

tup tup dia reply:

'jom pegi Nilai Spring nak? Susie nak belanja makan'

Mak aii, niat hati mamak Al-Salam, dapatnya Nilai Spring Hotel, mahu tak nak kan? Baik tol si Susie nie, Susie is the Sales manager kat Nilai Spring Hotel and I used to deal with her for few functions. And, co-incidently, we are staying at the same neighborhood area. Dia nie Chinese Kelantan, cakap memang slang Kelantan punya. Masa aku stayed kat Nilai Spring hari tu masa ikut Azimin pun, beria-ia dia nak ajak aku makan.. Friendship aku dgn Susie memang still on sebab kitaorang selalu terserempak kat kedai makan, kat mydin, kat zeemart, etc.. Macam yang aku kata, kalau kita buat baik dengan orang, orang mesti tak lupa punya...

So, sebab tu, aku terus inform Azimin, cakap yang aku 'on leave' malam nie. Aku nak jugak berfuya-fuya kan? Tapi men is men la kan.. hahahaha...

Aku: Luv, I ada dinner dengan my friends tonight kat Nilai Spring. You take care of the kids tonight ya...

Azimin: Ok, no problem.. The kids kat rumah mama ker?

Alahai laki ku ini... kalau the kids kat rumah mak aku, buat apa la aku call suruh dia tengok-tengokkan bebudak tu... Bukan setakat tengok-tengokkan, merangkumi sekali dengan segala keperluan dinner diaorang...

Azimin balik awal hari nie since our friend yang become his curator for the coming exhibition nak datang to view the artworks. Our staff cum his ex-student, Wady & Salleh pun datang jugak. Siap bawak barang-barang untuk esok punya event kat CM. Aku pun ceritalah pasal apa yang Azimin cakap tadi kat aku.. Semua bantai gelak... Tu tak lain la tu, laki aku tu nak mengelak jer kerjanya...


No comments: