Monday, February 9, 2009

Spending At RATU - New Tudung Gallery





I was so attracted with the ads in Kosmo and I dragged Azimin to bring me to this new Tudung Gallery called RATU at Pavillion Walk, Setapak (somewhere near KLMU's hostel). A day before that, I went to Hajaba bangi and I didnt spent a single RM sebab tak berminat with the tudung.

RATU is a new shop, provides all type of tudung esp for those yg interested with fashion. Of course tudung Ekin yang banyak sekali. The latest style, selendang yg letak jer kat kepala yg mcm Siti Nurhaliza pakai...

I bought a few scarfs, tak beli tudung Ekin sebab I belief I manage to get it much more better tudung kat jalan TAR. But, i bought 2 selendang panjang and 1 scarf. Dah alang2 datang kan? Harga dia almost the same dengan Ariani kat Jalan masjid India tu. Some people might feel its expensive but sometimes, after working so hard, we deserved to get something 'expensive' for ourself, kan?

3 comments:

nuoi said...

assalamualaikum...hieeee...kalau awak kata selendang ratu 2 murah awak salah...saya boleh dapat selendang yg sama kualiti yg sama..serendah rm10.00 hinggit tau kalau tak caya u pegila maju junction di lg floor di buti ma craft...lihat la perbezaannya...anda pasti teruja...selamat berkunjung...hehehe

Herleen said...

i was working somewhere @ maju junction for almost 10 months. yes, i belief yg kita semua boleh dapat tudung yg murah2, dekat maju junction, jalan TAR, etc. what i am trying to say, memang kita semua suka beli something yg murah & cantik but once a while, saya rasa kita patut REWARD ourselves with something yang jarang2 kita dapat. macam saya, bukan every day saya dapat beli tudung with RM 150 price, tapi it was a reward to me lepas all the hard work & effort that i am putting on...

Hyatt said...

Salam...saya pun dah berkunjung ke Ratu tu and oh yes..harga boleh tahan gak, lebih kurang ariani. Bagi saya,beli tudung murah dapat banyak, beli tudung mahal dapat satu dua je...saya ada tudung murah dan mahal. Kalau nak g kursus ke, outstation ke, pakai yang mahal, boost self-confident sikit. Setakat g keje tetiap hari,yang murah pun tak pe sebab boleh tukar-tukar...anyway,murah ke mahal, kualiti tetap nombor satu...boleh?