Saturday, May 14, 2011

KALAU TAK SUKA, TAK PAYAH JENGOK!!

Amat hairan bin ajaib...
Ini blog saya ya
Jadi suka hati saya nak tulis apa
Saya tak kacau awak
Awak tak payah la susah-susah nak terasa
Saya tulis apa yang saya tahu
Saya tidak cut and paste

Manusia perlu jujur
Kalau asyik bertalam-talam muka
Orang jadi menyampah
Jadi tepuk dada tanyalah selera
Kalau tak suka
Tak payahlah susah-susah jengok

Betullah kata Jutawan Blog - Redmummy
Manusia tak pernah senang tengok kesenangan orang lain
Lebih-lebih lagi bangsa sendiri
Dan saya dapat rasakan ianya memang betul

Bila kita tak memberitahu, dikatakan kedekut ilmu
Bila kita tak bercampur, dikatakan sombong
Bila kita lama tak menulis, dikatakan kering idea

Tapi bila kita menulis, memberitahu...
Dikatakan menunjuk-nunjuk, dikatakan tukang sibuk

Tapi ini blog saya
Suka hati sayalah kan?
Kalau tak suka, tak payah baca
Kalau baca juga, silakanlah...
Tak kena bayar pun!!!

No comments: