Saturday, September 18, 2010

RAYA, RAYA, RAYA...

Raya, raya, raya & raya...
semua tentang raya
jangan tanya saya mana gambar saya sekeluarga masa raya
saya sendiri sedang menunggu bilakah adik ipar kesayangan saya, Izham Saringat mahu uploadkan gambar2 raya...
sebab dia punya kamera besar & mahal
siap dgn lenser
orang kata SLR

Raya kali ini saya ambil sedikit inisiatif
mungkin kerana bonda tersayang tidak begitu sempurna kesihatannya
tempahan jahitan boleh tahan banyaknya
dan seperti biasa, baju raya kami semua memang tak akan siap
jadi tak perlu pening2 kepala
kalau malas mahu meredah sesak kuala lumpur
pakai saja apa yang ada
saya sekeluarga gagahkan diri membeli dek kerana theme color yang di set kan oleh designer kami setiap tahun
mama, ayah & adik2 pakai saja baju yang dibuat khusus untuk majlis perkahwinan adik perempuan saya
adik perempuan saya & suaminya lagi senang, pakai saja baju masa kahwin

Tempahan biskut raya juga boleh tahan
nasib baik adik lelaki saya ringan tangan
dialah yang jadi tokey biskut raya kali ini
semua order perlu melalui dia

Saya juga cuba2 buat biskut raya sendiri selain menolong adik lelaki saya
sempatlah buat biskut sarang semut
masa raya sempat buat chocolate moist cake
esok mahu buat lontong & sambal tumis udang

Tahun ini rasa malas sedikit nak pergi beraya
tuntutan kerja memaksa saya berkompromi dengan masa
bukan mudah bekerja sendiri
mengah juga terkejar ke sana ke mari

Open house seperti biasa
perkara wajib setiap tahun
tinggak tahun ini sedikit lebih
berserta kenduri doa selamat & kesyukuran
meraikan tuan doktor yang selamat ber phd
serta impian yang terbengkalai yang sudah terrealisasi
alhamdulillah, moga semuanya berjalan lancar
pada anda semua, jemputan akan menyusul insyaallah
sudi-sudikan diri menjengok teratak kami...

1 comment:

Blinks said...

tahun ni, bila open housenya?
tu la..bila raya, diri seniri dh x amik pusing...yang penting utk anak2...